A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A 2026-os technikai forradalom közeledtével egyre több Forma-1-es versenyző beszél őszintén arról, hogyan élték meg a 2022-ben bevezetett ground effect-korszakot. A cél eredetileg az volt, hogy az autók szorosabban tudják követni egymást, nőjön az előzések száma, és izgalmasabbá váljon a versenyzés – ám a pilóták szerint ez az elképzelés csak rövid ideig működött, mára pedig a mezőny sűrűbb, a piszkos levegő hatása nagyobb, az előzés pedig az egyik legnehezebb feladat a modern F1-ben.F1VILÁG.HU – Hírek
Mind Fernando Alonso, mind Max Verstappen kritikusai a jelenlegi Formula 1-es szabályrendszernek, és egyaránt úgy vélik, hogy nem fogják hiányolni ezt a generációt. Alonso szerint az autók túl nehezek és nagyok, míg Verstappen kiemelte a fizikai megterhelést és az előzés nehézségeit. A versenyzők egyetértenek abban, hogy az idei autók nem hozták meg az ígért javulást az előzés szempontjából, és a mezőny sűrűsödése még nehezebbé teszi az előzést. Bár nem tökéletesek a tervezett 2026-os autók sem, a pilóták többsége mégis pozitívan várja a változást, és reményei szerint a kisebb, könnyebb autók jobb versenyeket hoznak majd.